24 May 2013

PRATİK BİLGİLER


Sizlere zaman zaman pratik bilgiler vermek istiyorum. İşte birincisi geliyor.





Yüzleri çatlamış ayakkabılarınızın çatlayan yerlerine badem yağı yada hint yağı sürüp kalıpta beklettiğinizde ayakkabılarınızın yenilendiğini göreceksiniz.

GELİN OLMUŞ GİDİYORUM

Bugün internette gezinirken gelinlik modelleri karşıma çıktı. İki kere evlenmiş biri olarak şansıma tüküresim geldi valla.











İki kere evlendim ikisinde de istediğim gibi bir gelinlik giyemedim.

İlkinde "Aman ben seni çok kıskanırım açık bir şey olmasın" yalanlarına gençliğinde verdiği cahillikle kandım.

İkincisinde ise nerdeyse gelinlik bile giymeyecektim. Bir kere gelin olunur düşüncesine saplanmış biri olarak, eşimin ısrarları sonucu giymeye karar verdim ama hayal etmek bile istemedim.

Oysa şimdi düşünüyorum da, ikisinde de çok yanlış davranmışım. Kızım da yok. Ben şimdi kimin gelinliğini hayal edeyim.

Zavallı gelin adaylarım:)

23 May 2013

HERKESLE KONUŞMAYA GEREK YOK BAZILARINA SUSMAK LAZIM

Bazı insanlar var ki onları anlamak, kendini onlara anlatmak mümkün değil. Sen ne dersen de takılmış plak gibi aynı şeyi tekrarlıyorlar. Onlarla konuşmaya hiç gerek yok aslında. Susmak en iyisi. Susman anlamalarını sağlamasa bile en azından senin sinirlerinin gerilmesini engeller.

Öyle insanları gördüğümde ne yazık ki ben susmayı pek beceremiyorum. Gereksiz bir kendini anlatma telaşına kapılıyorum. Gerildikçe geriliyorum. Anlatmaya çalışıyorum olmuyor, susuyorum kendi kendimi yiyorum. Yine olmuyor.

Sonra bir an geliyor susuyorum. Sonra o kişiyle hiç konuşmuyorum. Acı ama gerçek, iste o zaman kıymete biniyorum :))

22 May 2013

EGE NİHAYET BİSİKLETE BİNDİ

Merhaba,

Ege dün bisikleti ile biraz bahçede gezdi. Arkadaşı İbrahim Polat bisikletine binmek istiyor diye aşağıya indirmiyordu. Dün ancak ikna edebildim ama yine de bisikletini paylaşmak istemiyor. "Bisikletimi bir daha aşağıya indirmeyelim, İbrahim bisiklet alınca indiririz dedi :) "



Bisikleti kısa süre sonra yukarı çıkardık.  Yeni aldığı topunu indirdik bu sefer. Hayda birde top için kavgaya tutuştular. Bu çocuklar ne zaman paylaşmayı öğreniyor acaba? Büyüseler de rahat etsek diyorum, büyüyünce dertleri de büyüyor diyorlar. Bilmem ki hangisi daha sinir bozucu olur

Sevgilerimle,
Şafak

EGE'NİN ANAOKULU SERGİSİ

Herkese merhaba,

Hafta sonu Ege'nin anaokulundaki sergisine gittik. Herkes birbirinden güzel şeyler yapmış.









Kuzumun yaptığı resimleri gördüğümde sanki Picassonun yaptıklarını  seyrediyor gibi gururlandım :)







 Hele baba-çocuk performansında yaptıkları şahaserdiler.






HER İNSAN YALNIZ ÖLÜR AMA YALNIZLIK BİR SEÇİM OLMAMALI


Merhaba,

Yaklaşık bir hafta önce, oturduğum sitede bir kadının evinde ölüsünü buldular. Kendisi avukatmış. Bulduklarında dört gün falan geçmiş. Kadın elektrik sobasını yatağının yanına yakmış ve bu nedenle ölüsü erkenden çürümüş. Komşusu kokuyu fark etmiş ve yönetime haber vermiş. Polis kapıyı kırarak açmış.

Bazıları bir oğlu olduğunu söylüyor, bazıları hiç çocuğu olmadığını, eşinden yıllar önce boşandığını ve bir kız kardeşi olduğunu söylüyor. Ama sonuç itibarı ile kadının kimsesi yokmuş. Anlatıldığına göre kimseyle görüşmezmiş. Bir anlamda yalnızlık kendi tercihiymiş.

Sonra bugün buna benzer bir haberi annemden de duydum. Köyde de birinin başına aynısı gelmiş onu da dört gün sonra bulmuşlar.



Peki böyle mi olmalıydı? Bence hayır.


Eskiden komşuluklar vardı. Herkes birbirini arar sorardı. Akrabalar vardı. Her bayram en yaşlılar ziyaret edilirdi. Zaten yaşlılar öyle yalnız yaşamazdı. Oğlunun yanında yaşardı. Sonra bir şeyler hızla değişti. Genci, yaşlısı herkes yalnızlaştı.

Ölümler arttı ve daha çok duymaya başladık çürümüş cesetleri. O yüzden karar verdim. Eğer ömrüm olursa, yaşlanınca gidip huzur evine yerleşeceğim. Yalnız ölürüm ama sabahına bulurlar beni.

Sıkıcı bu konular. İnsanın içi burkuluyor. Dua edelim. Allah hayırlı ölüm versin.

Sevgiyle kalın
Şafak
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...