9 Tem 2013

ÇİKOLATALI MUZLU RULO PASTA

Merhaba,
Geçen gün aldığım muzlar yine kararmaya başlamış. Bende bu nedenle pasta yapımında değerlendirmeye karar verdim. Çok güzel bir rulo pasta yaptım. İşte tarifi ve resimleri

KEKİ İÇİN MALZEMELER
4 yumurta 
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Muhallebisi:

Eğer vaktiniz azsa dilediğiniz bir pasta kreması veya 1 paket hazır puding kullanabilirsiniz. Eğer vaktiniz varsa muhallebisini kendiniz pişirin derim ben.

Üzerine:
Krem şanti
Hazırlanışı:
Yumurta ile şekeri eriyene kadar çırpın. Kalan malzemeleri de ekleyip karıştırın. Fırın tepsinize yağlı kağıt serin. Hamuru ince bir şekilde yağlı kağıdın üzerine yayıp önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin. Aman başından ayrılmayın çünkü kek ince olduğundan hemen yanabilir.


Piştikten sonra yağlı kağıt ile birlikte rulo yaparak üzerine nemli bir bez örtün. Bu keki yağlı kağıttan kurtarmanızı kolaylaştıracak ve kekinizin daha kolay rulo olmasına yarayacak. 



Rolu kağıdı çıkardıktan sonra hazırladığınız pudingin bir kısmını kekin üzerine yayın. Üstüne ikiye ayırdığınız muzları koyun.  Bir ters bir düz yerleştirin ki kesilen her dilime eşit muz gelsin.






Kalan pudingi çocuğunuza yedirin:) Hatta süsleyip püsleyip sürpriz yapın. Ben kalan puding ve krem şanti ile sürpriz yaptım.









Keki rulo yaparak sarın. Üzerine önceden hazırlayıp, buzdolabına koyduğunuz krem şantiyi sürün. dökün. Parça çikolata ile süsleyin. Buzdolabında bekleterek servis yapın. Yerken beni hatırlayın :)



Afiyet olsun



7 Tem 2013

EGE'NİN DİŞİ DÜŞTÜ

Daha küçük olduğu halde bir süredir Ege'nin ön dişlerinden biri sallanıyordu. Yaklaşık 2.5 yaşındayken ağzını koltuğun sert yerine vurmuştu ve kanamıştı. Doktora gittiğimizde bir şeyi yok demişlerdi ama son bir kaç aydır ciddi biçimde sallanmaktaydı.

Son gittiğimiz doktor ön iki dişin köklerinin eridiğini, her an düşebileceğini söylemişti ve nerdeyse üstün bir çaba ile dişi korumaya almıştık. Öyle ki zavallı çocuğa ön dişlerini kullanmaması için sürekli müdahale ediyorduk. Ta ki düne kadar..

Dün havuz kenarındayken şezlonga vurunca olan oldu. Diş kanama yaptı. Tabi bende hemen panik. Babasını aradım hemen gel galiba diş düşecek diye. Çocuk benim paniğimden havuzda kucağımda uyuya kaldı.

Babası geldiğinde de beraber markete gittiler ve kek almışlar. Keki ısırdığında dişi kekin üzerinde kalmış :)



Yaşı küçük olduğundan ve internette yaptığım araştırmalar neticesinde yerine diş tutucu konulması gerektiği fikrine vardım ve bu sabah onları diş doktoruna gönderdim. Doktor şehir dışında olduğu için pazartesiye kaldı. Bakalım neye karar verecek.

İnşallah yeni dişi hemen gelir

Herkese sevgiler

4 Tem 2013

TTEC KULAKLIK HEDİYESİ


Herkes çekiliş yapar da ben yapamaz mıyım? Tabi ki yaparım :))

HADİ BAKALIM ÇEKİLİŞ VARRR. NE DEDİK HAYAT PAYLAŞINCA GÜZEL :)

İşte bir ilk . İzleyicilerimden bir kişiye;

Ttec - Comfort Mono Bluetooth Kulaklık hediye ediyorum.

Özelliklerini merak ederseniz buraya Tık Tık



GELELİM KATILIM ŞARTLARINA

  • İzleyicim olmanız ve bu çekiliş haberini bloğunuzda, facebook, twitter yada benzeri bir yerde fotoğrafı ile link vererek duyurmanız



  • Facebook'ta hayat paylaşınca güzel sayfamızı beğenmeniz 



    Bu yazının altına duyurduğunuza dair link vererek yorum bırakmanız ve benimle mail adresinizi paylaşmanız gerekmektedir.  31 temmuz 2013 de sonlanacaktır.


    Not: Türkiye içindeki gönderimlerde kargo bana aittir :)

    30 Haz 2013

    AVCILAR SANAT ATÖLYESİ TÜZE SİTESİNDEYDİ




    Dün akşam sitemizde tiyatro gösterisi vardı. ASA Tiyatro ekibinin oynadığı Ocak isimli tiyatro oyunundan başlangıçta biraz önyargılı gitsem de gerçekten memnun şekilde ayrıldım. Hatta öyle ki bir ara öyle çok duygulandım ki nerdeyse ağlayacaktım. 4 çocuk, anne, baba ve babaanneden oluşan 7 kişilik yoksul bir ailenin hikayesi. Yoksulluklarına ve birbirinden oldukça farklı psikolojiye sahip bu ailenin, bu yoksulluk içinde yaşadıkları olumsuzluklara karşı direncini, çatışmalarını anlatıyor oyun kısaca.

    Ben tiyatro seyrederken eşim iki oğlumuzla da evde kaldı. Birini uyuturken bir diğerine mama yediriyordu:))

    Benim kocam bir başka valla. Böyle baba bulmak çok zor. Herkes bu kadar çocuklarına ilgili olamaz. İyi ki varsın sevgilim sen olmasan ben ne yapardım.

    Neyse işte tiyatrodan bir kaç kare. Çok beğenildiği için tekrar oynayacaklar. Bu geceyi düzenleyen Pilavcızadem Beylikdüzü'nün sahibi İlknur hanıma, Lokali bizim için hazırlatan Yöneticimiz Fuat beye, ve tabi Asa Tiyatro Ekibi oyuncularına çookk teşekkür ederiz.

     
     
     
     
    işte ağladığım sahne :)
     
     
     
     
     
     
     
    Seyirciniz bol olsun Avcılar sanat Atölyesi. Süperdiniz
     
    Sevgiyle kalın
    Şafak
     

    ACILI EZME

    Geçen gün bir arkadaşımın bloğunda gördüm bu tarifi. Sevdiğim ama nasıl yapıldığını bilmediğim bu mezeyi hemen yaptım ve harika oldu. İşte benimkinin resmi ve tarifi



    1  adet orta boy kuru soğan
    2 adet orta boy domates (kabuklarıyla)
    1 adet büyük boy salatalık (kabuklarıyla)
    2 adet yeşil biber
    2 diş sarımsak
    yarım demet maydanoz
    2 yemek kaşığı biber salçası
    1 tatlı kaşığı tuz
    2 yemek kaşığı zeytinyağ
    1 yemek kaşığı nar ekşisi
    2 yemek kaşığı pul biber ( acı sevenler oranı arttırabilir)

    Yapılışı:
     Domates, soğan, sarımsak, salatalık, maydanoz ve biberi robota alın. çok ezilmemelerine özen göstererek robotta 1-2 kere çektirin. derin bir kaseye alın. içine salça, pul biber, zeytinyağı , tuz ve nar ekşisini koyup elinizle tüm malzemeler özdeşene kadar acılı ezmenizi karıştırın. Servis tabağına alıp üzerini maydanozla süsleyerek servis edebilirsiniz. Kızartılmış küçük ekmeklerin üzerine acılı ezme koyarak da masada değişik sunum yapabilirsiniz.

    Afiyet olsun


    Kaynak :http://guldeninmutfagi.blogcu.com/acili-ezme/13866841

    29 Haz 2013

    CEVİZLİ TEL KADAYIF


    Dün canım kadayıf çekti. Ancak son günlerde tatlıyı nerden alırsam alayım, şeker yerine glakozmu kullanıyorlar nedir, bayacak derecede tatlı oluyor ve sonrasında da midemde bir yangı beni öldürüyor :(

    İşte bu yüzden tatlımı kendim yapmaya karar verdim. Ama ne yazık ki daha önce hiç denemediğim için, hadi yanlış olmasın diyerek internette tarif aradım. Bazıları çok zor gözüküyordu bazıları, uğraştırıyordu bazıları da sanki hatalı gibiydi. Bende bütün tariflerden biraz çalarak kendi tarifimi oluşturdum :)

    Şerbet için:
    5 su bardağı su
    1 kg. şeker (şekeri arzuya göre azaltıp çoğaltabilirsiniz)
    çeyrek limon suyu

    İlk önce şerbetimizi pişiriyoruz. Su ve şeker kaynayana kadar pişiriliyor. Kaynadıktan sonra 10 dakika daha kısık ateşte bırakılarak süre sonunda limon suyu ekleniyor ve bir taşım daha kaynatılarak ocaktan alınıp soğumaya bırakılıyor.

    İç Malzemesi:
    500 gr. tel kadayıf
    1,5 su bardağı ceviz
    200 gr. tereyağı  (tereyağı tadı sizi rahatsız ediyorsa margarin kullanabilirsiniz. Teremyağ ile de çok güzel oluyor)


    Eritilmiş tereyağı, didiklenmiş kadayıfa eklenerek iyice yediriliyor.


    Sonra yarısı borcama  döşeniyor. Kadayıfa iyice bastırıyoruz. Bunun için bir düz tabak yada kase altı kullanabilirsiniz.


    Cevizler eşit şekilde üstüne dökülerek, kalan kadayıf yayılıyor ve bastırılıyor.


    180 derece önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz.



     Kadayıf ılıdığında soğutulmuş şerbet yavaş yavaş dökülüyor.

    Afiyet bal şeker olsun .:)

    Şafak
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...