15 Kas 2013

BEBEK TÜRLÜSÜ



Merhaba,

Sizlere bebek türlüsü tarifi vermek istiyorum. Bebeğinizin ayına göre içindeki sebzelere ekleme çıkartma yapabilirsiniz.

Malzemeler:

100 gr iki kere çekilmiş kıyma
1 küçük soğan
1 adet patates
1 adet havuç
1 adet kabak
1/2 domates

Yapılışı:

Az tereyağ ya da zeytinyağı ile soğanları kavurun ve kıymayı ekleyin. Kavrulan kıymalara rendelenmiş yarım domatesi katın. Birkaç kere çevirdikten sonra sırayla havuç, patates ve kabağı ekleyin. 2-3 dakika pişirdikten sonra sıcak içme suyu ekleyerek altını kısın.

Havuçlar yumuşadığında yemeğiniz olmuş demektir. İsterseniz blendırdan geçirip yedirebilirsiniz. Ben çatalla eziyorum ki pütürlü yemeğe alışsın.


Minnoşlara afiyet olsun



Şafak

11 Kas 2013

EBRULİ KEK



Merhaba,

Bugünkü tarifimizde kuzenimin eşi Ümmühan'dan. Görüntüsüne bayıldım. Biraz zahmetli olduğunu söylüyor. İlk fırsatta deneyeceğim.

Malzemeler

4 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker 
1 su bardağı su 
1 su bardağı ayçiçek yağı 
3 su bardağı un 
1 paket kabartma tozu 
1 yemek kaşığı kakao 
1 paket vanilya


Yapılışı 

Şeker ve yumurtayı köpük olana kadar mikser ile çırpın. Kakao hariç diğer malzemeleri sırayla ekleyin ve karıştırmaya devam edin. Hamuru ikiye bölün, birine kakaoyu ilave edin. tepsiyi yağlayın ve tam ortasına bir kepçe sade hamurdan sonra bir kepçe kakaolu hamurdan ekleyin. Hamur bitene kadar devam edin. Siz ilave ettikçe hamur yayılacaktır. Sonra bir kürdan yardımıyla dıştan içe doğru orta kısma kadar çizin.Her işlemden sonra kürdanı peçete ile temizleyin.180 derece ısınmış fırında 40-45 dk pişirin.Ancak her fırın aynı olmadığı için arada kontrol edin.Fırından çıktıktan sonra 10 dk kadar bekleyin sonra şekil verdiğiniz hizadan dilimleyip servis yapabilirsiniz..

Afiyet olsun..

ELMA TATLISI



Merhaba,

Geçen gün manavda minik minik amasya elmaları buldum. Daha önce hiç denemediğim elma tatlısını o an denemeye karar verdim. Genelde tariflerde misket elması kullanmayın diyorlardı. Bu elmalar misket elması mı bilmiyorum bile :) Çok küçük olması da beni ayrıca korkuttu. Ama sonuç gerçekten güzel oldu. Size de tavsiye ederim. İsterseniz siz daha büyük elmalarla deneyebilirsiniz. Burada püf noktası elmaların biraz sert olması yoksa dağılır.

Malzemeler

5 adet küçük elma
10 yemek kaşığı şeker
1/2 ayva
1/2 su bardağı iri kıyılmış ceviz içi
1 çay kaşığı tarçın ya da bir kabuk tarçın
1 litre su
1 çay kaşığı ucu kırmızı gıda boyası
Üstü için isterseniz kaymak ya da krem şanti

Yapılışı

Elmaları soyup içini kabak oyar gibi altını da çıkararak oyun. Bir tencereye ayvayı rendeleyin ve üzerine elmaları dik olarak koyun. Her elma üzerine iki kaşık toz şeker ilave edin. Ateşi yakıp, Tarçını ve gıda boyasını da ekleyin. Ara sıra elmaları ters çevirin ki boyalı su her yerine eşit olarak dağılsın.


 Elmalar piştiğinde çıkarıp servis tabağına alın. Eğer tencerede ki su fazla kalmışsa, birazını ayırın ve ceviz içini ayva rendeli tencereye ekleyin. Pişirmeye başlayın. Piştikçe cevizlerle ayvalar özdeşecektir.

Pişen içinizi biraz ılıtıp, elmaların içine doldurun, Kalan suyu biraz kaynatıp, koyulaşınca bir kaşık yardımı ile üzerine gezdirin.



Soğuduğunda buzdolabına kaldırın. Süsleme işini yiyeceğiniz zaman yapmanızı tavsiye ederim. Yazın dondurma ile de servis yapabilirsiniz. Krem şanti ve ya kaymak üzerine ceviz, fıstık da dökebilirsiniz. Çok ağır bir tatlı değil. Şekerini isteğinize göre arttırabilirsiniz ama bize bu kadar yeterli geldi



Afiyet olsun
Şafak

10 Kas 2013

HER YAŞAM BİR MASALDIR

Her yaşam bir masaldır dostum :) Ancak herkes kendisininkini en ilginci sanır. Oysa çevremizde daha nice masallar yaşanıyor acısı ve tatlısıyla.





        Biliyordum . .
Bir kıştı yaklaşan artık.
Biten,
Bekleyişlerle dolu
Bir sonbahardı.
Ve
Biliyordum, biliyorduk . .
İnsanlardan titizlikle gizlediğim,
O küflü, günahkar yaşamımda
Sevda dolu düşlerim vardı . . .

_._

Bu güzel duygular için DOSTUM SAKKARA'ya sevgiler.


Şafak

9 Kas 2013

PARANIZ CEBİNİZDE KALSIN


Merhaba,

Paranız cebinizde kalsın. Bu akşam size cilt bakımı ile ilgili bir kaç tiyo vereceğim.

Cildinize yeniden nem kazandırmak için, rendelenmiş yarım havuç, 1 yumurta akı ve 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağını karıştırın ve göz çevreniz hariç tüm yüzünüze masaj yaparak uygulayın. 15 dakika bekledikten sonra ılık su ile yıkayarak yumuşak bir havlu ile bastırmadan kurulayın. Göreceksiniz işe yarayacak.

Cildinizde ölü deriler var ve bu nedenle mat görünüyor. Bunun içinde evde yapabileceğiniz bir şey var. Elmayı rendeleyip yüz ve boynunuza uygulayın. Yaklaşık 30 dakika bekleyip önce ılık su ile sonra da soğuk su ile durulayın. Bu işlemi haftada iki kez uygulayabilirsiniz. Daha parlak ve canlı bir cilde kavuşacaksınız.

Yorgun ve uykusuzsunuz diyelim, böyle zamanlarda gözler şişer ve insanlar gözlerinizden anlar yorgunluğunuzu. Bunun için de eşit miktarda gül suyu ve sodayı karıştırıp makyaj pamuğuna dökün ve gözlerinizin üzerinde 15 dakika bekletin. Hemen sonuç verecektir. Bu karışımı buzdolabında saklayabilirsiniz.

Bir de ceviz maskesi var. Cildiniz ölü hücrelerle kaplı ise, bir avuç cevizi dövün yada blendır ile toz haline getirin. İçine 2-3 kaşık ceviz yağı ekleyin ve bu karışımı cildinize uygulayın. Böylelikle hem cildiniz beslenecek hem de ceviz taneleri peeling etkisi yaparak cildinizi ölü hücrelerden arındıracaktır.

Harika cildiniz olması dileği ile

Sevgiler
Şafak

ATAM SEN RAHAT UYU

Biliyorum olan biteni yukarıdan izliyorsun. Zaman zaman ruhun acı çekiyor sana atılan iftiralarla. Sen gerçek dünyadasın artık ve biliyorsun bugün seni karalayanlar mahşer gününde senden hakkını helal etmeni isteyecek.

Helal etme ATAM...


Israrla seni anlamak istemeyenler var. Bu ülkeye yaptığın hizmetleri göremeyecek kadar gözleri kör olanlar var. Bugünleri yıllar önce sen görmüştün aslında. Gençliğe Hitabe de anlatmıştın bizlere.

Ey Türk Gençliği!
Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahilî ve haricî bedhahların olacaktır. Bir gün, İstiklâl ve Cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok nâmüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.
Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen; Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!


Mustafa Kemal Atatürk

Yıllar saçlarıma ak düşürse de, hala senin gençlerindenim ATAM...

Senin ateist olduğundan bahsediyorlar, bazıları mason olduğunu söylüyor. Bu kimi ilgilendirir ki?
İnanç Allah ile kul arasında değil midir? Hangi gerçek inanan kendini Allah'ın yerine koyup seni yargılar? Bu yaptıkları günah değil midir? Bu nedenle ben onlardan diğer dünyada şikayetçiyim ATAM..

Ben ve benim gibi düşünenler için önemli olan nasıl bir kul olduğun değil nasıl bir insan olduğun.

Çok içtiğin için öldüğünü söylüyorlar. Ölüm anlımıza yazılı değil mi zaten? Kimse kaderi değiştiremez diyorlar, öyleyse neden ölümün senin suçun olsun ki?

Kaldı ki senin yaşadığın hayatı kaç kişi yaşayabilir? Koskoca bir ülkeyi kurtarmaya çalışmak, aileden uzak kalmak, ülke için kendini feda etmek, hayatını dilediğince özgür yaşayamamak, dilediğince aşık olamamak, yokluk, savaş ve vatan hainleri ile uğraşmak. Kolay mı bunlar? Erken ölümünün en önemli nedeni senin vatan aşkın ATAM... Hakkını helal et bize.

Sen olmasaydın, Osmanlı devleti yıkıldığında, yurdun her köşesi paylaşılmaya başlandığında bu vatan toprağı geri alınabilir miydi? Küllerden yepyeni bir ülke doğabilir miydi?

Sen olmasaydın, dedelerimizin kanlarıyla sulanmış bu topraklarda şanlı bayrağımız hala dalgalanabilir miydi?

Sen olmasaydın, minarelerimiz gökyüzüne uzanır ve günde beş vakit ezan sesi yankılanabilir miydi bu topraklarda?

Sen olmasaydın, isimlerimiz Ayşe, Fatma, Hasan Hüseyin olabilir miydi? Bulgaristan'daki Türklerin yaşadığı olaylar burada da yaşanırdı. Sana kin duyanlar bunları bilmiyor mu ATAM?

Sen olmasaydın, kadınlar kendini bu denli rahat bir şekilde ifade edebilir miydi? Mesela Meclise girip milletvekilliği ünvanını alabilir miydi?

Sen olmasaydın yapamayacakları çok şey var bazı insanların. Ne yazık ki seni en çok anlamayanlar da onlar.

Sana yazacak çok şeyim var. Öyle kızgın ve üzgünüm ki olup bitenlere. Gerçekleri görmeyenlere, seni karalayanlara..

Sen rahat uyu ATAM.

Bizler emanetini koruyacağız. Bıkmadan, usanmadan seni anlatacağız.

Allah senden razı olsun. Mekanın cennet olsun...



Şafak





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...