19 Ağu 2014

PİRİNÇ PİLAVI YAPMANIN PÜF NOKTALARI




Merhaba,

Benim pilavımı sevmeyen yoktur. Pilav yapmak çok basit gibi görünse de şöyle tane tane pilav yapanı bulmak zor bu devirde. Bir de bence pilavı güzel yapan her türlü yemeği güzel yapar. Bir kaç püf noktası var aslında hepsi bu.

Bunları madde madde yazmak gerekirse,

1- Pilavınızı yapmaya başlamadan önce, en az 2 saat pirinçlerinizi ılık, tuzlu suda bekletmelisiniz. Fazla sıcak su, pirinçlerin şişmesine neden oluyor.

2- Yapmadan önce, pirinçleri güzelce yıkamanız gerekiyor. Çünkü pirincin nişastası kalırsa, pilavınızın yapış yapış olmasına neden oluyor.

3- Pirinci kavururken ne az nede çok kavurmalısınız. Az kavurursanız, pirinçler yine birbiri ile yapışık oluyor, çok kavurursanız, kıtır kıtır olup, yenmiyor.

4- Kavurduktan sonra suyunu eklerken 1 ölçü pirince 1,5 ölçü su eklemelisiniz.

5- Pilavı orta ateşte suyunu çekene kadar arada sırada ezmeden karıştırmalı, sonrasında kısık ateşe almalısınız. Fazla karıştırmamalısınız.

6- Pilavda kullanacağınız yağ tereyağı olursa, tadı ayrı güzel oluyor. Fazla yağ koymamalısınız ama pirinçleri kavuracak kadar da olmalı. Mesela 1 bardak pirince 1 yemek kaşığı gibi.

7- Suyunu çektiğinde, ağzını bir kağıt havlu ile kapatıp iyice kısın ve yaklaşık 1 dakika daha ocakta tutun.

8- En güzel pilav dinlenmiş olandır. Sofraya almadan en az 20 dakika önce pişirmiş olmalısınız.

9- Servis yapacağınız zaman, ağzını açtığınız pilavı şöyle bir karıştırıp tabağa öyle almalısınız. 

Afiyet olsun

Şafak




KAHVE DÜNYASI ÇİKOLATA WORKSHOPUNDAYDIK

Merhaba,

Bugün #gardenevent etkinliğinin sponsorlarından Kahve Dünyasının çikolata workshopundaydık. Ne kadar eğlendiğimi anlatamam. Eğitmenimiz Fatma hanım zaten oldukça kibar ve tatlı biriydi. Beraber gittiğim blogger arkadaşlarım Arzu, Emel, Nihal ve Pınar zaten çok sevdiğim kızlar, üstüne bir de konu çikolata olunca siz düşünün artık gerisini :)

Mekan, Bayrampaşa Forum İstanbul 'da ki Kahve Dünyasıydı. Biz Migros AVM'deki  Kahve Dünyasının müdavimlerinden olduğumuzdan dolayı alışkınız oranın tatlarına. Bir de ben evde yaptığım çikolatanın kuvartür çikolatasını zaten onlardan alıyorum.



Başlamadan önce resim çektirmesek olmazdı :)


İlk önce yukarıda ki resimde gördüğünüz tezgahın başında güleryüzü ve ilgisi ile gönlümüze taht kuran Fatma hanım, bize çikolatanın ana maddesi olan kakaonun nasıl elde edildiğini anlattı. Sonra da güzel bir çikolata yapmak için nasıl eriteceğimiz, hangi sıcaklığa gelene kadar ateşte tutacağımız ve sonrasında nasıl temperleyeceğimiz konusunda bilgi verdi.

Bu resimde kavuna benzer bir meyveden çıkan çekirdeklerin kakao oluşu anlatılıyor. Çikolata olması için izlenen yolu ne yazık ki fabrikalarda üretildiği için fotoğraflayamadık.


Sonra başladık çalışmaya. İlk önce truff yapımı için hamurunu hazırlayıp buzdolabına attık.  Sonra da roche hazırlamak için kolları sıvadık. Bu arada, Truff hamurunu hazırlamak için kol kaslarınızın çook güçlü olması gerekiyor. Ben beceremedim valla :(


Roche hazırlamak çok kolay ve yemesi de bir o kadar zevkli :) İçine sevdiğiniz kuruyemişleri ekleyebilirsiniz. Fındık, fıstık, badem, portakal kabuğu veya kuru üzüm.


Çilekleri çikolata ile kaplamak çok eğlenceliydi. Hayal gücünüzü kullanarak onlara hayat bile verebilirsiniz. Mesela bizim yaptığımız gibi damat ve ya çilek çocuk gibi :)


Bu resimde ne güzel çıkmışım, profil resmi yapayım dediğimde kocamın yorumu ;
Hııı, biraz şaşkın çıkmışsın sanki
Ben ne yapayım şimdi onu :) 

Ardından hazır çikolata kalıplarına dökeceğimiz, karamelli, çilekli ve limonlu çikolatalarımızı hazırlayarak, kalıplara doldurup süsledik


Son aşamada truff hamurlarımızı dolaptan çıkartıp başladık şekil vermeye ve onları fıstık ve hindistan cevizi ile süslemeye 




Hatta bir ara hızımızı alamayıp, iki elin nesi var on elin hızı var diyerek hem eğlendik hemde birbirimizi tamamladık


Gün sonu selfie, yada özçekim her ne ise. 
Ben de çekebilmeyi başardım yuppiiii. Ağzım burnum biraz yamuk çıkmış ama napalım olur böyle şeyler :))



Sevgili eğitmenimiz Fatma hanımdan günün sonunda sertifikamı alırken



Bu workshop için hem kahve dünyasına, hem gardenevent'in ev sahipleri Nihal ve Pınar'a, bu günü bu kadar güzel geçirmeme neden olan sevgili fatma hanım, Arzu, Emel, Nihal ve Pınar'a çok teşekkür ediyorum. Eğer sizde böyle eğlenceli bir gün geçirmek isterseniz, ekli linke tıklayarak bilgi alabilirsiniz.

http://www.kahvedunyasi.com/haberler/haberler/kahve-dunyasi-haberler-cikolata-atolyesi




Çikolata tadında günler dilerim hepinize

Sevgiler

Şafak

17 Ağu 2014

BOSH SERVİSİ GELDİĞİNDE GARANTİ SÜRENİZ DOLMASA BİLE SERVİS ÜCRETİ ÖDÜYORSUNUZ



Merhaba,

Geçenlerde buzdolabım arıza yaptı. Laf aramızda, değiştirdiğim günden beri Bosh ürünlerinin hiç birinden memnun kalmamıştım. Aspiratör hariç hepsi bir şekilde arıza yaptı. Üstelik garantileri de halen devam ediyor. Bu elektronik konusu biraz da şans galiba. Artık bir şey satın alacağım zaman önce internetten hakkındaki şikayetleri araştırıyorum. 

Neyse onlar ancak bir sonraki gün gelebiliyorlar servise. Garanti süreleri hala devam ediyor beyaz eşyalarımın. Ancak yeni aldıkları bir karara göre servis gelip işlem yaptığında, parça değişimi söz konusu değilse sizden servis ücretini alıyorlarmış. Ya da en azından gelen görevli açıklamayı o şekilde yaptı. Size telefonda bilgi verilmiştir diye de ekledi. Telefonda eşim konuşmuştu ve o an hem evde temizlik yapılıyordu hemde çocuklar durmuyordu konuyla çok ilgilenemeyip ödemelerini yaptım. Ancak bazı şirketlerin son yıllardaki, malı sat, arıza yapınca boşver bunu fırsata çevir politikası beni oldukça rahatsız ediyor. 

Ne diyelim, biz de daha fazla araştırma yapacağız. Dolap arıza yaptığı için, buzlukta kalan bir şeyler var mı diye de bakma fırsatım oldu. Kıştan kalan az miktardaki bal kabağını görünce de sebze çorbası yaptım. Bu çorbayı bebeklerinize de içirebilirsiniz.



İşte tarifi

Malzemeler:

1 dilim küçük parçalara kesilmiş balkabağı
1 patates
1 havuç
1 küçük soğan
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ
Tuz, karabiber ve kimyon

Yapılışı:

Sebzeleri küçük küçük doğrayarak az miktarda suda haşlayın. İyice yumuşadıklarında ocaktan alın. Ayrı bir tencerede yağı ve unu kokusu çıkana kadar kavurun. Ayırdığınız sebzeleri ekleyin ve blendırdan geçirin. İstediğiniz kıvama göre sıcak su ekleyin ve arada karıştırarak kaynayana kadar pişirin. Tuz, karabiber ve kimyon ekleyerek ocaktan alın. 

İçine karabiber ve tuz koymadan 8 aydan büyük bebeklerinize de rahatlıkla içirebilirsiniz. Ayrıca kimyon onların gaz problemine de iyi gelir.

Afiyet olsun

Şafak

15 Ağu 2014

CEVİZLİ KADAYIF TATLISI




Merhaba,

Bir kaç gündür tatlılardan gidiyoruz. Bugün de size cevizli kadayıf tatlısının tarifini vermek istiyorum.

Malzemeler

1/2 kg. çiğ kadayıf
1 su bardağı dövülmüş ceviz içi
100 gr. tereyağı

Şerbet için:
1 kg şeker
6 su bardağı su
Birkaç damla limon

Yapılışı:

Şerbet malzemelerini orta ateşte koyarak kaynamaya bırakın. Kaynadıktan sonra içine limon suyunu da ekleyerek hafif koyulaşana kadar kaynatın. Yaklaşık 20 dk.

Şerbet pişerken eritip ılıttığınız terayağını genişçe bir kaba koyduğunuz kadayıflara ekleyin. Elinizle didikleyerek yağı iyice yedirin. Her yerine bulaşmasını sağlamalısınız. Sonra hafif yağlanmış fırın tepsisine kadayıfın yarını elinizle bastırarak yayın. Çok iyi bastırmaya çalışmalısınız ki çok dağılmasın servis yaparken. Ardından dövülmüş ceviz içini üzerine serpin. Kalan kadayfıda aynı şekilde üzerine bastırarak yayın.



Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede nar gibi kızarana kadar pişirin.

Bu arada şerbetiniz pişmiş ve hafif ılımıştır. Fırından çıkarttığınız kadayıfı bir kaç dakika bekletin. Bunun nedeni ilk ısısını dışarı vermesini sağlamak. Şerbetinizi bir kepçe yardımı ile her yerine eşit olacak şekilde dökün.

Kesip dilimlediğiniz kadayıfı isterseniz kaymak ile isterseniz dondurma ile servis edebilirsiniz.

Ben geçen yaptığım cevizli tahinli dondurma ile servis yaptım. Çok da uyumlu oldular.

Cevizli tahinli dondurma tarifi için Tık Tık

Afiyet olsun

Şafak

12 Ağu 2014

EV YAPIMI CEVİZLİ TAHİN PEKMEZLİ DONDURMA



Merhaba,

Bizim oğlanların dondurma sevdası meşhur. Geçenlerde Yemeksohbetleri web sitesinin sahibi arkadaşım sevgili Yağmur, süzme yoğurt ile evde dondurma yapmamı önerdi. Bu ay ki bir yemek dergisinde de böyle yapılan dondurmalar görünce denemeye karar verdim. O an evde yapabileceğim bir meyve olmadığı için de kendi tarifimi yaptım :)

Buna göre malzemeler şöyle

250 gr. süzme yoğurt (ben süzme yoğurdu makinada, normal yoğurdu da evde kendim yapıyorum.)
1 su bardağı tahin pekmez karışımı (hangisinden ne kadar koyacağınızı ne kadar tatlı yediğinizle orantılı kendiniz ayarlayabilirsiniz. Ben 1/3 pekmez, 2/3 tahin kullandım)
1 su bardağı ceviz içi

Yapılışı

Tüm malzemeleri bir kaşık yardımı ile iyice karıştırın. Yayvan bir kaba koyarak, buzluğa kaldırın. Her saat başı buzluktan alıp, bir çatal yardımı ile karıştırın. Bu işlemi en az 3 kere tekrarlayın. Son defa yaptığınızda, yine aynı kapta kalarak düz bir şekil verin. Kullanacağınız zaman dolaptan çıkartarak dondurma kaşığı ile servis yapın. Bunu tatlılarınızı ikram ederken de kullanabilirsiniz.

Dip not: İçinde katkı maddesi olmadığı için, çok çabuk eriyor. Bu nedenle servis etmeden hemen önce çıkarmanızı tavsiye ederim.

Sevgiler
Şafak


11 Ağu 2014

Yoksa sizin evde yemek seçen biri mi var?


Çocuğunuzu her şeyden çok sevdiğinizi biliyoruz. Sizin için hayattaki en önemli şey, büyüme çağındaki çocuğunuzun iyi beslenmesi ve dolayısıyla gelişimini en iyi şekilde tamamlayabilmesi. Bunun için de, çocuğunuzun düzenli olarak, birçok gıdadan yemesini istiyorsunuz. Haklısınız... Ama bazı şeyler zaman alır.


Çocukluk ve okul öncesi dönemde, iştahsızlık ve yemek seçme, çok sık rastlanan bir durumdur. Türkiye’de 10 yaş altı her 3 çocuktan 1’i yemek seçiyor¹. Hemen panik yapmadan önce, çocuğunuzun yemek seçen bir çocuk olup olmadığını anlamak için, testimize katılmaya ne dersiniz?


http://vitasure.com.tr/cocugum-yemek-seciyor/yemek-secen-cocuk-testi²


Yemek seçme ile baş etmenin en önemli yolu, ebeveynlerin yeme düzeni kurması, çocuğun aile sofrasının bir parçası olmasını sağlaması ve çocuğa kendi yeme alışkanlıkları ile örnek olmalarından geçer. Ebeveynler doğal yiyecekler ile dengeli bir beslenme alışkanlığı oluşturmayı başarırlarsa, en mutlu sofraların da temeli atılmış olur.


Tabi bütün bu davranışlar, zamanla şekillenir. Bu sürede, çocuğun beslenmesinin eksik kalmadığından emin olmamız da gerekir. Beslenmesi, protein, karbonhidrat ve yağ gibi makro besinler ile vitamin, mineral gibi mikro besinleri dengeli ve içeriği çocuğun ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirilmiş besin takviyeleri ile desteklenmelidir. Tüm bunlar gözünüzü korkutmasın, besin takviyeleri de lezzetiyle sizi şaşırtabilir.


İşte bu süreçte, sizi VitaSure ile tanışmanızın tam zamanı! VitaSure, tam ve dengeli beslenmeye destek olmak için özel olarak geliştirilmiş, takviye edici gıdadır. Vitaminler, balık yağları gibi takviyeler sadece mikro besinleri ve esansiyel yağ asitleri desteklerken, VitaSure bunlara ek olarak, protein, karbonhidrat ve yağ gibi büyümenin yapı taşları olan makro besinleri de içerir. Vanilya ve çikolata aromalı çeşitleri ile farklı lezzetler sunar.


Çocuğunuz doğru beslenme alışkanlığı kazanana dek, sağlıklı büyümesine ve zihinsel gelişimine yardımcı olmak için lezzetli yardımcınız VitaSure, hep yanınızda.


http://vitasure.com.tr/


1.IPSOS 2011, 1-10 yaş arası çocukları olan 815 anne ile 12 şehirde Türkiye temsili örneklemle yapılmış Anne Araştırma Sonuçları.


2.Kerzner B. Clinical investigation of feeding difficulties in young children: a practical approach. Clin Pediatr 2009 48:960  

Bir boomads advertorial içeriğidir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...