9 Eyl 2014

EKMEK BÖREĞİ




Merhaba,

O da neymiş demeyin. Ben buldum :) Yapması çok kolay, besleyici ve aynı zamanda artan ekmeklerinizi atmaktan da kurtulacaksınız.

Bayatlamış ekmeklerinizi alın, doğrayın. Mesela bir ekmek için, 2 yumurta, 3 yemek kaşığı yoğurt, 1/2 çay bardağı zeytinyağı, bir miktar tuz, kekik, karabiber, dilerseniz pul biber ekleyin.





Hepsini harmanlayıp teflon tavaya elinizle hafif bastırarak orta ateşte bir tarafı kızarana kadar pişirin. İyice kızarınca diğer tarafını çevirin ve aynı şekilde kızartın.

Sonra da afiyetle yerken beni hatırlayın :)

Sevgiler

Şafak

Not: Ben Karadeniz bölgesinde kullanılan dönderme tavası olarak anılan tavayı kullandım. Siz krep tavası da kullanabilirsiniz.

5 Eyl 2014

BİLİNMEYEN MUCİZE.. TAFLAN




Merhaba,

Bu akşam bazılarınızın tanıdığı, bazılarınızın adını bile bilmediği bir meyveden bahsedeceğim ve onunla yaptığım harika turşu kavurmasının resmini paylaşacağım.

Taflan.. Bazılarının bildiği isimle Karayemiş. Karadeniz bölgesinde bir çok ismi var.

Genelde Karadeniz Bölgesinde yetişen ve yapısı gereği yağmurlu havayı seven taflan biraz kiraza biraz kara üzüme benzer ama tadı itibarı ile kesinlikle ikisiyle de alakası yoktur. Hatta turşu yapıldıktan sonra uzaktan bakınca zeytin mi diyenler bile olmuştur çevremde.

Siz neye benzetiyorsunuz?




Taflan bir çok hastalığa iyi geliyor. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen - Edebiyat fakültesi Kimya bölümünü akademisyenlerinin yaptığı incelemelere göre, cilt hastalıklarına karşı fayda sağladığı, kanser tedavisinde etkili olduğu, insülin etkisi sayesinde şeker hastalığının tedavisinde kullanılıyor. Demir eksikliğini giderip, üreme hormonlarını geliştirip, sindirim sistemini düzenliyor.

Antioksidan özelliği sayesinde yaşlılığı geciktirici etkisi var. Taze olarak yenen meyvelerinin idrar söktürücü ve taş düşürücü özelliği mevcut.

Yapraklarını dökmeyen bir ağaç. Yaprakları çay gibi demlenerek karın ağrıları, mide bulantılarına ve öksürüğe iyi geliyor.  Yalnız burada önemli bir ayrıntı var. Fazla içilirse zehirleyebiliyor.


Benim çok sevdiğim bu meyveyi her zaman bulabilmek mümkün değil. Yaz aylarında oluyor. Genelde Temmuz ve Ağustosta.

Karadeniz'de taneleri tuzlu, sirkeli suya konarak turşu yapılıyor. Bende geçen sene azıcık da olsa yapmıştım. Bu sene tazesini yiyemedim, turşusunu yedim.

Turşu kavurmasının yapılması tıpkı diğerleri gibi. Çekirdeklerini ayıkladım, halka doğranmış ve kavrulmuş soğanın içine ekledim. Kısa bir süre birlikte pişirdim. Sonra afiyetle yedim. Size de tavsiye ederim.


Seneye taflan yiyebilmek umuduyla,

Şafak

Not: Resimlerin bazıları netten alıntıdır.

4 Eyl 2014

GEZİ BLOGUMDA BENİMLE GEZERMİSİNİZ?



Merhaba,

Biliyorsunuz yeni bir gezi blogu açtım. Amacım bu blogu büyütmek, Türkiye'nin neresinde olursa olsun gezmekten, yemekten, tatilden, eğlenmekten ve yazmaktan hoşlanan arkadaşlarla birlikte bu blogu bir web sitesine dönüştürerek, insanların okumaktan hoşlanacağı bir site yapmayı bir ekiple birlikte başarmak.

Eğer sizde benimle bu projede olmak isterseniz, bana safakkrdnz@gmail.com mail adresinden ulaşabilirsiniz.

Dün yayınladığım Sardes Antik Gezisi yazımı okumak isterseniz buraya Tık Tık

Sevgilerimle

Şafak

3 Eyl 2014

BİRİCİK DÜNYAM YAZI GRUBUNDAYIM

Herkese merhaba

Bugün çok heyecanlıyım. Daha önce size duyurduğum Biricik Dünyam web sitesinde artık bende yazarım. Başka bir sitede yazmak aslında pek düşünmediğim bir şeydi. Çünkü çocuklar, ev ve blogum beni oldukça meşgul ediyordu. Ancak, kurucularından Biricik'in sıcak kanlılığı, yazarların bazılarının arkadaşım ve severek takip ettiğim bloggerlar olması beni  çok etkiledi. Ayrıca gerçekten inandığım bir proje.

Bugün ilk merhaba yazım yayınlandı. Sizde beni bu yolda yalnız bırakmayın olur mu?

Sevgilerimle

Şafak

30 Ağu 2014

30 Ağustos Zafer Bayramımız kutlu ve umutlu olsun


Fazla söze gerek yok....



30 Ağustos Zafer Bayramımız kutlu ve umutlu olsun. Pencerelerinizi bayrağımızla donatmayı unutmayın.

Sevgiler
Şafak

Not: Resim webden alıntıdır.

29 Ağu 2014

KIŞ SOĞUĞUNDA YAZLIK DOMATESLE YAPILAN MENEMEN



Merhaba,

Yazın sonlarına geldik neredeyse. Eylül ayı, domateslerin artık iyice olgunlaşıp sonlandığı ay. Menemen sever misiniz bilmiyorum ama ben bayılırım. Kışın alınan sera domateslerle yazın yediğimiz kadar güzel olmuyor. Ben de tam bu nedenle, her sene 6-7 tane de olsa menemenlik konserve yapıyorum. Aslında buzluğa da atılarak yapılabilir ama buzdolabından çıkardıktan sonra fazlaca sulanıyor ve farklı bir tat oluyor.

Çok zor olmasa da menemenlik konserve hazırlamak için insanın vakti olması lazım. Bu sene sadace 7 kavanoz yaptım. 15 günde bir yapsak yeter diyorum.

Gelelim yapılışına;

Malzemeler:

6 kg olgun domates
1 kg çarliston biber (siz sivri biber de koyabilirsiniz ama ben çocuklar nedeniyle kullanamıyorum)
1 çay bardağı ayçiçekyağı
1 çorba kaşığı tuz

Yapılışı:

Biberleri ayıklayıp, doğrayın. Domateslerin kabuklarını soyup büyük parçalar halinde doğrayın. Ayçiçekyağını tencerede biraz ısıtıp, biberleri sarartana kadar kavurun. Domatesleri de ekleyip kaynamaya bırakın. Arada sırada karıştırın. Bazen oldukça fazla su bırakabiliyorlar. Domateslerin çok erimesine izin vermeyin. İçine tuz ekleyin.

Konserve şişelerini ve kapaklarını sıcak suda kaynatıp hazırladığınız malzemeyi ateşten indirir indirmez doldurun ve ağzını sıkıca kapatın. Elinize mutlaka mutfak eldiveni takın ki yanmasın çok sıcak oluyor. Ters çevirerek sarılmadan durabileceği bir yerde 1 gün saklayın. Ertesi gün serin ve kuru bir yere kaldırın.



Kışın, menemen yapmak istediğinizde, kavanozdan çıkartıp ısıtıp ardından yumurtalarını kırabilirsiniz.

Afiyet olsun

Şafak
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...