15 Eyl 2013

EVDE FRAPPE KEYFİ

Merhaba,
 
Bütün gün gezdik ve çok yorulduk. Eve gelince kendimize bir jest yapalım dedik ve Ege'ye kahve yerine nesquik koyarak frappe,  Efe Deniz'e mama, bize de frappe yaptık. İstanbul hala sıcak. Oysa ramazanda bile bahçede hırka ile oturuyorduk. Artık mevsimler gerçekten değişti Eğer sizde kendinize jest yapmak isterseniz yazıyı okuduktan sonra doğru mutfağa :) Ölçüler iki kişilik. Kişi sayısına göre azaltıp çoğaltabilirsiniz.


 
Gelelim malzemelere
 
2 su bardağı soğuk süt
3 tatlı kaşığı hazır kahve
8 parça buz
2 tatlı kaşığı toz şeker (arzuya göre daha fazla ya da az olabilir)
2 tatlı kaşığı krema
Kremşanti ve çikolata yada çilek sosu (istediğiniz kadar)

İlk önce yarım bardak soğuk süt ile 1 paket kremşanti hazırlayarak dolaba koyun. Siz diğerlerini bitirene kadar biraz daha sertleşsin. Süsleme aparatınız varsa onunla sıkmak daha havalı bir görüntü sağlayacaktır.

Sonra şeker, süt ve kahveyi iyice karıştırın. İki büyük bardağa bölüştürdüğünüz karışımın üzerine  bardakta 3-4 santim kalacak şekilde buz ve kremayı koyup karıştırın. Bardağı kremşanti ve çikolata sosu ile doldurun. Tavsiyem bol çikolata sosu koymanız

Afiyet olsun

Şafak

MUZ SANDVİÇİ

Merhaba,
Arkadaşımın oğlu muzu pek sevmiyormuş. Bana muzu sevmeyecek çocuk imkansız gibi geliyor hala. Çünkü benim ki her şart ve modelde yer :)

O da arada sırada muz yesin diye ona aşağıda resimlerini göreceğiniz Muz Sandviçini yapıyormuş. Bu ismi de o vermiş. İşte aşama aşama yapılışı.


Bu sefer ben sadece resimleri çektim


Ve hazır...


Afiyet olsun
Şafak

14 Eyl 2013

BEBEKLER İÇİN SÜTLÜ MERCİMEK ÇORBASI

Söz konusu bebekler olunca insan çok iyi beslemeliyim modunda oluyor. Bende sürekli aynı şeyleri yemekten sıkılmasın diye sürekli ne yedirebilirim araştırması yapıyorum. Bu günkü menümüzde Efe Deniz için sütlü mercimek çorbası var. Bir yaşından küçükler için süt önerilmiyor ama ben buna inanmayanlardanım. Tabi ki içmesi için vermiyorum çünkü kansızlığa yol açtığını biliyorum ama çorbaya katmaya, muhallebi ve yoğurt için süt kullanmaya karşı değilim. İşte bugünkü çorba tarifimiz


Malzemeler:

1 çay bardağı kırmızı mercimek
1/2 çay bardağı pirinç
1 havuç

Yapılışı:

Mercimek, havuç ve pirinç az suda haşlanır. Yaklaşık 1 bardak kadar süt ve su karışımı hızlı hızlı haşladığınız karışıma ekleyin. Bir süre birlikte kaynadıktan sonra ocaktan alın ve soğuyunca bebeğinize yedirebilirsiniz.

Afiyet olsun,
Şafak

13 Eyl 2013

YAZA VEDA PARTİSİ

Dün gece yaza veda ve arkadaşımız ve oğlunun doğum günü partisi vardı. Uzun zamandır bu kadar eğlenmemiştim. Herkes bir şeyler yapıp getirince masamız doldu taştı ve hepsi aynı hızla tükendi :)


 
Nihayet eşimle benimde havuz başında bir resmimiz oldu :)

 
Ana - oğul karşılıklı doğum günü pastalarıyla birbirlerine giderlerken

 
 
Her şey çok güzeldi. Emeği geçen herkese teşekkürler.
 
Şafak

BEBEK BİSKÜVİSİ

Merhaba,

Artık biliyorsunuz sağlıklı tarifleri denemeye bayılıyorum. Bu tarif üye olduğum facebook sayfalarından birinde paylaşıldı. Tarifi veren Azra hanıma çok teşekkürler. Denedim oldu. Hem de güzel oldu :)

İşte malzemeler

1 yumurta
4 yemek kaşığı terayağı
2 çay bardağı pirinç unu
1 çay bardağı irmik
4 tatlı kaşığı pekmez
1 çay bardağı un

Yapılışı

Oda sıcaklığında erimiş terayağı içine tüm malzemeleri karıştırın eğer hamur sert olursa birkaç damla süt ekleyebilirsiniz.

 
Hamur olmadı diye düşünmeyin . Alıştığımız hamurlardan biraz farklı ama çok iyi yoğurun.

 
Elinizle ya da kalıp ile şekil verip 175 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 25 dakika pişirin.
 
Bu da fırından çıkmış hali
 
 

Bisküvileri isterseniz yiyecekleri içine karıştırabilir ya da eline verebilirsiniz. Tadı tuzu yok ama oğlum severek yedi.


 
Yalnız 1 yaşından küçük çocukların eline verdiğinizde onları gözetiminiz altında tutun.
 
Afiyet olsun
Şafak

12 Eyl 2013

KIŞIN CACIK İÇİN BUZLUKTA SALATALIK SAKLAMAK

Merhaba,

Dün yaptığım cacık için salatalık saklama işini bu gün bitirip dolaba attım. Yapımı çok kolay ve kış boyunca bozulmadan duruyor. İşin güzel tarafı dondurulmuş olduğu da çok anlaşılmıyor :) 

Sizde yapmak isterseniz salatalıkları rendeleyip buz kalıbına doldurun ve buzlukta dondurun.



Sonra buzdolabında buz haline gelmesini bekleyin.  Buzluktan çıkarıp, poşete koyun ve dolaba atın.





Kullanmak istediğinizde birkaç saat önce kullanacağınız kadar küpü dolaptan çıkarın ve çözülmesini bekleyin. Kalanını tekrar buzluğa koyun. Sonrada bildiğiniz şekilde cacığınızı tamamlayın.

İsterseniz buz kalıplarına koymadan kullanacağınız kadarını poşetlere paylaştırıp havasını alarak bağlayın. Ancak bu şekilde yaptığınızda çözülmesi oldukça uzun sürüyor. Bu nedenle pek tavsiye etmiyorum ama böyle daha kolay oluyor derseniz yapabilirsiniz.

Pek sizlerin böyle pratik tarifleri var mı yazın yaptığı? Yoruma yazarsanız bu yaz yapar onu da blogda paylaşırım :)

Afiyet olsun
Şafak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...